انحراف بینی و سینوزیت
جراحی آندوسکوپی سینوس چیست
آندوسکوپی سینوس

آندوسکوپی سینوس : اگر شما عزیزان به، گرفتگی بینی ، فشار صورت، سرفه و تخلیه مخاط درشت از بینی دچار شده‌اید احتمالا به التهاب سینوس‌ های بینی یا به اصطلاح سینوزیت مبتلا شده اید.

سینوس‌ ها به شکل حفره‌های فرو رفته‌ ای در استخوان گونه، اطراف چشم‌ ها و پشت بینی می باشند که این حفره‌ها دارای مخاط هستند که به گرم کردن و مرطوب کردن و تمیز نگه داشتن هوایی که تنفس می‌ کنید، کمک می‌کنند.

آندوسکوپی سینوس

زمانی که جسمی مانع تخلیه طبیعی مخاط داخل سینوس‌ ها شود، امکان دارد سینوس ها در اثر جمع شدن ‌مخاط دچار عفونت شود.

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی در ابتدایی ترین مرحله از درمان سینوزیت، داروها و عمل‌های متفاوتی را برای شما عزیزان تجویز می‌ کند، اما در برخی مواقع پزشک و بیمار به این نتیجه می ‌رسند که عفونت سینوس‌ها همچنان به طور مکرر  در حال رخ دادن است و به دارو یا روش‌های درمانی اولیه پاسخ نمی‌دهد.

در همچین شرایطی یک گزینه برای درمان سینوزیت وجود دارد که آن هم جراحی آندوسکوپی بینی جهت گشاد کردن دهانه مجراهایی است که کار تخلیه مخاط از سینوس را انجام می‌ دهند، می باشد. جراحی آندوسکوپی سینوس یکی از رایج ‌ترین عمل های جراحی می باشد که برای درمان بیماری‌های التهابی و عفونی سینوس‌ها انجام می‌ گیرد.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این عمل جراحی نتایجی بسیار خوب و ماندگار در طول مدت بسیار به وجود می آورد که می توانید برای اطلاع بیشتر از این موضوع و آگاهی از روش های جراحی سینوس با مطب آقای دکتر عباس نوروزی تماس بگیرید.

سینوزیت چیست؟

در پشت استخوان‌های صورت فرورفتگی‌هایی وجود دارد که با هوا پر می شوند، به این حفره‌های کوچک سینوس می گویند. سینوس‌ها دارای یک لایه آستر مخاطی همانند پوشش مخاطی خود بینی می باشند.

عفونت سینوس‌ها می‌تواند بر اثر واکنش های آلرژی یا خود ایمنی باشد که طی آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های سالم بدن حمله ور می شوند. آقای دکتر عباس نوروزی برای برطرف کردن این مشکل عمل جراحی را به شما عزیزان توصیه می‌کند.

جراحی آندوسکوپی سینوس یک عمل جراحی می باشد که به منظور برطرف کردن انسداد مجاری سینوس‌ها انجام می گیرد. این انسداد و گرفتگی سینوس‌ها  منجر به بروز سینوزیت آلرژیک و در نتیجه متورم شدن غشای مخاطی سینوس‌ها می ‌شود. همه ی این ها موجب می شود تا فرد برای تنفس دچار مشکل شود.