قبل از عمل بینی چی بخوریم
ناهنجاری مادرزادی گوش
بهمن ۲۵, ۱۳۹۶
برداشتن لوزه سوم

برداشتن لوزه سوم : لوزه ها وظیفه تولید گونه های خاصی از گلبول های سفید جهت مقابله با بیماری ها را بر عهده دارند. این اعضای بدن به عنوان اولین سد دفاعی سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس ها و باکتری های وارد شده توسط دهان، عمل می کنند. همین وظیفه، لوزه ها را در مقابل عفونت و آلودگی ها آسیب پذیر می کند. این امر، به دلیل فعالیت بیش از اندازه این بخش از سیستم ایمنی بدن آن هم در دوران پیش از بلوغ، در کودکان بیشتر شایع است.

برداشتن لوزه سوم

علاوه بر این، بر خلاف سیستم ایمنی بدن بزرگسالان، سیستم ایمنی بدن یک کودک کمتر در معرض باکتری ها و ویروس ها قرار گرفته است و هنوز از توانایی مصونیت سازی لازم بهره مند نیست. جهت جلوگیری از تکرار عارضه ی التهاب لوزه ها و انجام معالجات مکرر، امکان دارد انجام جراحی برداشتن لوزه ها به بیمار پیشنهاد شود.

جراحی برداشتن لوزه ها

نام دیگر جراحی برداشتن لوزه ها ، تانسیلکتومی می باشد. در طی این عمل، دو زائده بیضی شکل که در انتهای گلو قرار دارند به کمک جراحی برداشته می شوند. این روز ها، انجام این جراحی اغلب برای درمان اختلالات تنفسی در هنگام خواب می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد، اما با این حال، در صورتی که التهاب لوزه ها مکرراً تکرار شود یا بیمار با انجام سایر روش های درمانی بهبودی پیدا نکند، امکان دارد پزشک مجددا به شما عزیزان انجام این جراحی را پیشنهاد کند.

انجام عمل لوزه سوم جهت درمان مشکلات تنفسی یا دیگر مشکلات مرتبط با بزرگی لوزه ها و بیماری های نادر لوزه ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. دوره نقاهت این عمل عموما حداقل ۱۰ روز تا دو هفته طول می کشد.

دوران بهبودی

معمولا اغلب افرادی که جراحی برداشتن لوزه ها را انجام می دهند، اندکی درد را بعد از عمل لوزه تجربه می کنند. این درد بیشتر در ناحیه گلو و گوش ها احساس می شود، اما ممکن است در فک یا گردن نیز احساس شود. شما عزیزان می توانید جهت کاهش درد، ارتقای روند بهبودی، پیشگیری از بروز عوارض، اقدامات مراقبتهای بعد از جراحی لوزه که در مقالات قبل برای شما عزیزان ذکر کردیم، پیش بگیرید.