سپتو رینو پلاستی باز و بسته
مراقبت بعد از عمل پولیپ بینی
بعد از جراحی آندوسکوپی سینوس

بعد از جراحی آندوسکوپی سینوس : هنگامی که سینوس ها دچار التهاب و یا عفونت می شوند  می توان گفت که فرد دچار سینوزیت شده است این بیماری علائمی چون ترشحات چرکی از بینی و حلق دارد که با گرفتگی بینی و احساس درد در صورت و سر همراه می باشد. بیشتر افراد در اطراف صورت خود چهار سینوس دارند که در کل هشت سینوس در نقاط مختلف صورت وجود دارد.

جراحی سینوس می تواند ناهنجاری هایی که در تمامی این نواحی وجود دارند را از بین ببرد. در بسیاری از موارد درمان های دارویی برای درمان سینوزیت موثر می باشد اما هنگامی که عفونت بیماری بیشتر از سه ماه طول بکشد ممکن است درمان دارویی دیگر اثری نداشته باشد در این هنگام است که جراحی آندوسکوپی سینوس این مشکل را برطرف می کند.

بعد از جراحی آندوسکوپی سینوس

• پس از آندوسکوپی سینوس، باید از بینی خود مراقبت کنید تا روند بهبودی به خوبی طی شود.
  • برای بازگشت بینی به وضعیت اولیه، پزشک استفاده از سرم های نمکی و یا مصرف آنتی بیوتیک را به شما عزیزان توصیه می کند.
  • در برخی مواقع، پزشک برای زمانی کم، پانسمانی را در داخل بینی تان قرار می دهد تا از مجاری سینوسی محافظت گردد.
  • پس از این که جراحی پایان یافت معمولا پزشک به بیمار توصیه می‌کند که بینی خود را به صورت منظم با آب نمک شستشو دهد.
  • برای شستشوی سینوس‌ها روش ‌های بسیاری وجود دارد که جراح بهترین روش برای هر بیمار را طبق نوع جراحی انجام شده به او توصیه می ‌کند.
  • به طور کلی بیمارانی که می‌خواهند عمل جراحی آندوسکوپی سینوس را انجام دهند لازم است از ۱۰ روز قبل از عمل جراحی خود از داروی آسپرین یا هر گونه ترکیبی که آسپرین دارد استفاده کند.
  • داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی را نیز ۷ روز قبل از عمل استفاده نکنید.

مزایای جراحی آندوسکوپی سینوس

• کاهش میزان عفونت سینوس ها
  • بهبود علائم مرتبط به سینوزیت
  • بهبود جریان هوا به بینی
  • بهبود حس بویایی بیمار

هزینه ی جراحی سینوزیت

برای اطلاع دقیق از این هزینه می توانید با مطب دکتر نوروزی تماس بگیرید و وقتی را برای مشاوره با دکتر تعیین کنید.

برای مشاهده ی فیلم عمل سینوس می توانید به گالری سایت دکتر عباس نوروزی مراجعه کنید.