مراقبت بعد از عمل پولیپ بینی
بهترین مدل بینی
آذر ۲, ۱۳۹۶
بهترین زمان برای جراحی لوزه

بهترین زمان برای جراحی لوزه : لوزه‌ ها اولین سد دفاعی بدن در مقابل بیماری‌ ها محسوب می شوند. این زائده‌های بدنی وظیفه‌ی تولید گلبول‌های سفید برای کمک به بدن جهت مقابله با عفونت‌ ها را دارند.

همین وظیفه، لوزه‌ ها را در مقابل عفونت و آلودگی‌ها بسیار آسیب‌ پذیر تر می ‌کند. این مشکل، به دلیل فعالیت بیش از اندازه این بخش از سیستم ایمنی بدن در دوران قبل از بلوغ، در کودکان بیشتر اتفاق می افتد.

التهاب لوزه ‌ها و همچنین لوزه سوم می‌ تواند منشا ویروسی داشته باشد، مانند یک سرماخوردگی ساده، باکتریایی، گلو درد استرپتوکوکی.

در موارد بسیار نادر، التهاب لوزه‌ ها می‌ تواند منجر به تورم بسیار در گلو شود و از این راه مشکلاتی در تنفس افراد به وجود آورد.

در این حالت مراجعه به یک متخصص گوش و حلق و بینی که ما دکتر عباس نوروزی را به شما معرفی می کنیم توصیه می ‌شود.

اگر کودکی دارید که به صورت مدام دچار عفونت های گوش، سرماخوردگی، گرفتگی بینی، خرخر، بی‌ اشتهایی، لاغری و تب می شود، احتمالا کودک تان به التهاب لوزه سوم به عنوان یکی از مشهور ترین بیماری ‌های اطفال مبتلا شده است و باید به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه و با او مشورت کنید.

بهترین زمان برای جراحی لوزه

لوزه‌ها تا سنین کودکی نقش بسیار مهمی در سلامت بدن و دفاع از آن در مقابل  ویروس‌ ها دارند، اما همین عضو مفید اگر کودک را با مشکلات جدی مواجه کند موجب می شود کودک نتواند به راحتی نفس بکشد که در این صورت حتما باید راه درمانی را پیش بگیرید.

دکتر عباس نوروزی که دارای ‌تخصص در جراحی بینی و سینوس ها می باشد می ‌گوید: هنگامی که بیمار با یکی از این سه مشکل رو به رو شود و درمان‌های دارویی نیز موجب رفع مشکل او نشود، جراحی لوزه سوم روش درمانی مناسب برای این مشکل است.

هنگامی که بزرگی لوزه سوم موجب عفونت‌های مکرر گوش، کمبود نفس، وقفه‌های تنفسی در خواب انجام جراحی لوزه بسیار ضروری است.

همچنین وی افزود: کودکانی که دچار علائم سینوزیتی مانند گرفتگی بینی و ترشح پشت حلق هستند در صورتی که به درمان دارویی جواب ندهند بهترین راه،جراحی لوزه ‌ها می باشد. این کار مشکل سینوزیت این کودکان را برطرف می ‌کند.