سپتوپلاستی چیست
آزمایش خون قبل از عمل بینی
بهمن ۱۸, ۱۳۹۶
جراحی آندوسکوپی بینی

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس راه حل بسیار مناسبی برای حل برخی از بیماری‏ های بینی می باشد. برخی بیماری‏ هایی که به ناحیه بینی به ویژه مشکلات مخاطی كه در ام آر آی و سی تی اسكن به آسانی قابل تشخیص نمی باشند، به سادگی با آندوسكوپ قابل تشخیص و شناسایی می ‏باشند.

مزایای آندوسکوپی بینی

• عدم استفاده از پرتوهای مضر
  • موجب تشخیص سینوزیت
  • موجب تشخیص نشت مایع مغزی
  • موجب بررسی اختلال بویایی
  • موجب بررسی تورم مخاط و حساسیت
  • موجب بررسی دلایل خونریزی بینی
  • موجب تشخیص تومورهای بینی
  • موجب بررسی وجود جسم خارجی
  • موجب تشخیص پولیپ
  • موجب بررسی بزرگی لوزه سوم
  • موجب یافتن دلایل گرفتگی گوش
  • موجب بررسی شناسایی عوامل سردرد

درمان آندوسكوپی سینوس در اکثر مواقع در اتاق عمل و با بی هوشی یا بی حسی موضعی صورت می‏ گیرد.

تفاوت جراحی آندوسکوپی بیی با سایر جراحی ها

طی جراحی آندوسكوپی بینی وسینوس، تنها ناحیه‏ ای از بینی و سینوس كه درگیر بیماری هستند توسط آندوسكوپ مورد عمل جراحی قرار می گیرد و تنها دهانه سینوس باز تر می شود، به همین دلیل از صدمه به بافت‏های سالم جلوگیری می شود.

همچنین در این جراحی به جای ایجاد برش بر روی پوست، آندوسكوپ وارد بینی می شود و پزشک متخصص می تواند به راحتی به تمام سینوس ها ازجمله سینوس‏های پیشانی، دور چشم، زیر قاعده جمجمه  و ناحیه فک دسترسی پیدا کند.

آندوسکوپی بینی

سینوس ها یا سینوزیت یک التهاب عفونی می باشند که با سردرد، فشار روی چشم ها و بینی، ناحیه گونه اتفاق می افتند. سینوزیت به دو بخش سینوزیت حاد و سینوزیت مزمن تقسیم می شود. سینوزیت حاد ۶ _ ۴ هفته طول می کشد و با مصرف آنتی بیوتیک درمان می شود. عامل زمینه ساز سینوزیت حاد در بیشتر موارد عفونت ویروسی یا باکتریایی می باشد. سینوزیت مزمن نیاز به درمان حداقل ۲ _ ۱ ماهه با مصرف آنتی بیوتیک واسپری دارد. قارچ ها نیز عامل زمینه ساز سینوزیت می باشند. جراحی سینوزیت با آندوسکوپی بینی، عملی است که به راحتی روی بینی بدون این که برشی روی صورت یا دهان ایجاد شود، انجام می گیرد.