مراقبت های بعد از انحراف بینی
انحراف بینی و سینوزیت
جراحی لوزه

جراحی لوزه : لوزه و آدنوئید یا به عبارت دیگر لوزه سوم، توده هایی از سلول های ایمنی می باشند که در غدد لنفاوی پدیدار می شوند. این بافت ها به ترتیب در دهان و در پشت دریچه های بینی قرار می گیرند.

عفونت یا بزرگ شدن لوزه ها باعث گلودرد، تنفس بد بو، ناهنجاری دندانی، آبسه، مسدود شدن بینی  و در نتیجه ناتوانی در هضم درست غذا، خروپف و … می شود.

التهاب آدنوئید موجب بزرگ شدن لوزه، مشکلات تنفسی، عفونت گوش یا مشکلات دیگر می گردد. تونسیلکتومی و آدنوئیدکتومی روش های جراحی برای برداشتن لوزه و آدنوئید می باشند.

قبل از جراحی لوزه

• در بیشتر موارد، جراحی لوزه به صورت سرپایی در بیمارستان ها یا مرکز جراحی انجام می شود. اگر پزشک دستور بدهد که قبل از عمل بررسی های آزمایشگاهی صورت بگیرد، بیمار باید این بررسی ها را چند روز قبل از عمل جراحی انجام دهد.
  • بیمار تا ده روز قبل از عمل جراحی نباید از آسپرین یا هر داروی دارای آسپیرین استفاده کند.
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوبروفن و ادویل و … را نباید به مدت ۷ روز قبل از جراحی استفاده کنید.
  • بسیاری از داروهای بازاری دارای آسپرین یا ایبوبروفن هستند، پس بسیار مهم است که تمامی داروها را به دقت بررسی سپس استفاده کنید.
  • بهتر است ۶ ساعت قبل از جراحی ناشتا باشید.
  • از آب، آدامس، شکلات استفاده نکنید.

برای انجام جراحی

• اگر فردی که برای این جراحی اقدام کرده است کودک باشد، والدین او باید تمامی موارد را به او توضیح دهند و در این مورد با او صادق باشند.  می توانید از جمله ی انجام این جراحی به سلامتی شما کمک می کند استفاده کنید تا کودک برای انجام این جراحی اشتیاق پیدا کنم.
  • همچنین به کودک این اطمینان را بدهید که این جراحی ایمن است و هیچ خطری برای او ندارد و در طول عمل همراه او هستید.
  • به کودک اطلاع دهید که در اگر دردی احساس کند، این درد موقتی است و با دارو این درد برطرف می شود.

جراحی لوزه

• در این جراحی ابتدا با استفاده از یک ماسک داروی بیهوشی وارد بدن بیمار می شود و بیمار بیهوش می شود.
  • در حین جراحی، تمامی فعالیت های بدن بیمار بر نمایشگر نمایش داده می شود و توسط یک تیم کنترل می شود.
  • در این جراحی علاوه بر جراح و متخصص بیهوشی، یک پرستار و تکنسین بیهوشی در اتاق عمل هستند.
  • پس از اثر کردن داروی بیهوشی، پزشک از طریق دهان لوزه و یا آدنوئید را بیرون می آورد.
  • کل زمان عمل ۱ ساعت می باشد.

برای مشاهده ی فیلم جراحی لوزه می توانید به گالری سایت و برای اطلاع و آگاهی از هزینه ی عمل لوزه در بزرگسالان و مراقبت های بعد از عمل لوزه در بزرگسالان به وبسایت ما مراجعه و مطالب را دنبال کنید.