نکات مهم برای درمان سینوزیت
علت خروپف در خواب چیست
آذر ۱۸, ۱۳۹۶
سینوزیت

سینوزیت یکی از بیماری های شایعی می باشد که در طول عمر یک فرد ممکن است بار ها اتفاق بی افتد و این امر در برخی مواقع ممکن است فعالیت های اجتماعی فرد را نیز مختل کند.

سـینوزیت می تواند علت های متفاوتی داشته باشد که برخی از آن ها شامل : آلرژی و عفونت و … می باشد که آلرژی از شایع ترین دلایل ایجاد سـینوزیت است.

علائم سینوزیت

• تغییرات دید
  • دوبینی
  • تورم در کاسه چشم
  • خشکی گردن
  • گلو درد شدید
  • ترشح خلط زرد یا سبز

انواع سینوزیت

سـینوزیت می‌ تواند به صورت حاد یا مزمن باشد.

سینوزیت حاد : این نوع سـینوزیت عموما به دلیل سرماخوردگی، عفونت باکتریایی یا ویروسی بینی، آلرژی و … به وجود می آید. علائم سـینوزیت حاد امکان دارد تا ۱ ماه وجود داشته باشد.

سینوزیت مزمن : سـینوزیت زمانی مزمن تلقی می گردد که علائم آن به صورت مکرر و بیشتر از سه ماه طول بکشد.

در سینوزیت مزمن گرفتگی بینی و ترشح در پشت بینی امکان دارد اتفاق بی افتد، همچنین ممکن است سینوس‌ها به دلیل عفونت مزمن و التهاب، تنگ یا این که به صورت کامل بسته شوند.

دلایل ایجاد سینوزیت

سینوس ها ۴ حفره پر از هوا هستند که درون استخوان های صورت، در بالا و اطراف چشم ها و بینی وجود دارند.

سینوس ‌ها با همان غشای مخاطی پوشیده می ‌شوند که مابقی سیستم تنفسی را مورد پوشش قرار می‌ دهند. سینوس ‌های سالم، هوا به داخل و خارج از آن ها در جریان می باشد.

سـینوزیت ها عموما به وسیله ی عفونت ایجاد می گردند، اگرچه تورمی که از آلرژی به وجود می آید می‌ تواند علائم فشار و درد و گرفتگی مشابه را به وجود آورد.

ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که اگر به این علائم دچار شده اید و تردید دارید که آیا دچار سـینوزیت شده اید یا خیر یک جلسه مشاوره با دکتر عباس نوروزی داشته باشید.

برای هماهنگی این جلسه مشاوره می توانید از راه های ارتباطی ما که در سایت وجود دارند استفاده کنید.