رژیم غذایی بعد از عمل سینوس
انحراف بینی
آذر ۶, ۱۳۹۶
مراقبتهای بعد از جراحی لوزه

لوزه‌ها دو توده بافتی بزرگ در پشت گلو می باشند و جراحی لوزه جهت برداشتن این توده های بافتی انجام می‌ گیرد. جراحی برداشتن لوزه عملی کوتاه و ساده و ایمن می باشد اما درد پس از عمل زیاد است که مراقبتهای بعد از جراحی لوزه درباره خوردنی‌ های پس از درمان و مصرف مسکن و فعالیت‌هایی است که انجام آن ها در چند روز اول پس از جراحی بسیار موثر می باشد.

جراحی برداشتن لوزه به افرادی توصیه می‌ شود که چندین بار در سال دچار گلو درد استرپتوکوکی می‌ شوند یا از آپنه خواب که  همان وقفه تنفسی در خواب می باشد، رنج می ‌برند اما دوران بهبود بیماران بزرگ سال ساده و راحت سپری نمی ‌شود.

مراقبتهای بعد از جراحی لوزه

التهاب و درد گلو و دشواری در بلع از شایع ‌ترین عوارض جراحی لوزه به حساب می آید. دکتر عباس نوروزی متخصص جراحی گوش و حلق و بینی بهترین توصیه‌ ها را برای مراقبت بعد از جراحی به بیمار ارائه می‌دهد و به بیمار می‌گوید که چه غذاهایی را پس از درمان بخورد و چه نکات احتیاطی را رعایت کند تا روند بهبودی او سریع تر انجام شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره  یا هماهنگ کردن وقت مشاوره با شماره هایی که در سایت وجود دارد تماس بگیرید.

مراقبتهای بعد از جراحی لوزه

• مسکن:  پزشک برای کاهش یا تسکین درد برای شما مسکن هایی تجویز می کند، برای مصرف این مسکن ها هنگامی که مقداری درد دارید از آن ها احستفاده کنید نگذارید دردتان شدید شود سپس استفاده کنید، اگر غذا خوردن برای تان دردناک است از مسکن قبل از غذا خوردن استفاده کنید.نمی توانید از آسپرین استفاده کنید زیرا مصرف این دارو خطر خونریزی را افزایش می‌دهد.
  • آنتی بیوتیک:  آنتی بیوتیک از عفونت پیشگیری می‌کند، این دارو را باید در یک دوره ی کامل حتی در زمان بهبودی استفاده کنید.
  • خونریزی: برخی بیماران پس از جراحی برداشتن لوزه دچار خونریزی می شوند که این امر معمولا ۸ _ ۴ روز بعد از جراحی آغاز می‌ شود، البته تا سه هفته بعد از عمل در هر زمانی احتمال خونریزی وجود دارد. اگر خونریزی اندک است، آب یخ بنوشید و آرام و بی‌ حرکت بشینید، اگر خونریزی شدید است، هرچه زود تر به اورژانس مراجعه کنید.
  • از کیسه یخ خرد شده استفاده کنید، آن را در حوله بپیچید و مطابق دستور پزشک روی گلو خود قرار دهید.
  • هنگام استحمام یا شستن صورت از آب بسیار داغ به هیچ عنوان استفاده نکنید.