دکتر زیبایی در کرج
متخصص جراحی بینی
تیر ۳۰, ۱۳۹۷
پزشک بینی در کرج

هر شهروند کرجی به خوبی می داند زمانی که از دردها و عفونت های بینی رنج می برد باید برای درمان درد خود بهترین پزشک بینی در کرج را پیدا کرده و برای درمان بیماری به او مراجعه نماید. معمولاً تخصص گوش و حلق و بینی با هم بوده و یک پزشک بینی در مورد گوش و حلق نیز تخصص لازم را دارد.

پزشک بینی در کرج

به دلیل متصل بودن این سه عضو یعنی گوش-حلق-بینی به یکدیگر، وقتی یکی از این سه دچار درد یا بیماری خاصی شوند، ممکن است بیماری به سایر اعضا نیز منتقل شده و آن ۲ عضو دیگر را هم درگیر کند. پزشک بینی برای درمان چنین دردهایی راه حل های متعدد و مناسبی تجویز خواهد کرد.
یک پزشک بینی خوب در کرج می تواند با اولین معاینه تا حد زیادی به مشکل بیمار پی برده و برای اطمینان بیشتر از نوع بیماری و شرایط پیشرفت آن، از آزمایشات و ابزار کمکی مانند آندوسکوپی و… نیز در صورت لزوم استفاده کند.
مشکلات و بیماری های مربوط به بینی را باید جدی گرفت زیرا علاوه بر متصل بودن گوش-حلق-بینی بیماری این سه عضو می تواند چنانجه به موقع پیگیری نشود به حنجره، ریه ها و در مراحل حادتر به سایر اعضای بدن نیز سرایت کند. بهترین و عقلانی ترین تصمیم این است که به محضِ احساس بیماری و درد و همچنین علائم آن، فوراً به پزشک بینی مراجعه کنیم تا از همان ابتدای بیماری، جلوی پیشرفت و حاد شدنش را گرفته باشیم، این بهترین راه حل برای اینگونه بیماری هاست.

برای چه بیماری هایی به پزشک بینی در کرج مراجعه می شود؟

معمولاً یک متخصص گوش-حلق-بینی در مورد عفونت های این سه عضو، آسیب های احتمالی به آنها مثلاً آسیب دیدگی پردۀ گوش و همچنین عفونت و بیماری های مربوط به سینوس و… تخصص لازم را داشته و یک پزشک بینی در کرج به راحتی می تواند چنین دردها و بیماری هایی را تشخیص و داروهای لازم را تجویز کند. این، یکی از ساده ترین کارها برای این پزشکان خواهد بود و خواهند توانست در کمترین و کوتاه ترین زمان ممکن درد شما را تشخیص و به خوبی درمان نمایند؛ در واقع این تخصص و رسالت آنهاست.
برخی بیماری ها ساده بوده مانند عفونت های محدودی که در مراحل اولیه قرار دارد و با تجویز دارو رفع خواهد شد اما برخی دیگر مانند عفونت های مزمن نیاز به پیگیری و تجویزهای تخصص تر خواهند داشت. همچنین درمان برخی بیماری ها مانند آسیب دیدگی پردۀ گوش و یا عفونت های بسیار حاد و یا مزمن سینوس ها و برخی دیگر بیماری ها نیاز به کمی وقتِ بیشتر و درمان های تخصصی تر خواهد داشت که این کار مهم را نیز پزشک بینی در کرج به خوبی و با دقت لازم برای شما انجام می دهد.
گاهی پیش آمده که شهروندان کرجی به علت دردهای بسیار شدید و کلافه کننده در گوش ها و همچنین حلق و گاهی فک ها به پزشک گوش-حلق-بینی مراجعه کرده و این پزشکان با تخصص و تبحر خود توانسته اند به راحتی و فقط با یک معاینۀ ساده، درد و بیماری را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام نمایند، این یکی از مزیتهای پزشکان کرج در این زمینه و یکی از خوش شانسی های مردم کرج است.

بهترین پزشک بینی در کرج کیست؟!

سوال خوبی ست! واقعاً بهترین و مطمئن ترین پزشک بینی در کرج کیست و چه مشخصاتی دارد؟ آیا می توان هر متخصصی را جزوِ برترین های کرج محسوب کرده و برای امور مربوطه به آن مراجعه کرد؟
اولین چیزی که باید بدانیم و به آن توجه ویژه کنیم رزومه و البته تجربۀ کاری آن پزشک است، مسئله ای بسیار مهم و به شدت حساس که چنانچه در بررسی و توجه به آن دقت نکنید ممکن است دچار اشتباه در انتخاب پزشک بینی خود شده و خب قاعدتاً نتیجۀ چنین اشتباهِ انتخابی از قبل مشخص است.
به کمک اطرافیان و پرس و جو از کسانی که به پزشک بینی در کرج مراجعه کرده اند شاید بتوانید تا حدی اطلاعات مناسبی راجع به پزشک مورد نظر به دست آورید. همچنین می توانید از ابزاری مهم به نام اینترنت نیز به خوبی استفاده کرده و نام پزشک مورد نظر را چندین بار سرچ کرده تا به نتایج مناسبی دست یابید.
البته صفحات اجتماعی نیز می توانند به خوبی برای تعیین اینکه آیا این پزشک بینی در کرج از بهترین ها هست یا نه به شما کمک یاری رسانند

درمان بیماری های گوش-حلق-بینی چه مدت طول خواهد کشید؟

شما پس از مراجعه به پزشک بینی در کرج و شرحِ مشکل و بیماری خود، مورد معاینات دقیق و تخصصی پزشک قرار می گیرید تا توضیحات شما و معاینۀ پزشک به صورت مکمل، درد را مشخص نماید.
پس از تشخیص دقیق بیماری که معمولاً به صورت تقریباً بیش از ۹۰ درصد در همان جلسۀ ابتدایی انجام خواهد شد، نوبت به تجویز دارو برای درمان خواهد بود که این مورد هم با توجه به تخصص و تبحر لازم پزشک بینی به خوبی انجام می شود.
طول دورۀ درمان انواع بیماری گوش-حلق-بینی بسیار متغیر است و به این موضوع بستگی دارد که در چه مرحله ای به پزشک مراجعه کرده باشید و اینکه با چه دقتی داروهای خود را مصرف کنید. اما به صورت معمول و میانگین از اولین روز شروع دارو تا درمان کامل آن چیزی در حدود ۷ الی ۱۴ روز زمان نیاز است تا بیماری شما، به صورت کامل رفع شده و بهبودی حاصل گردد.

به چه تعداد پزشک بینی در کرج نیاز داریم؟

شاید پاسخ به این سؤال کمی سخت باشد چون معمولاً تعداد پزشکان مورد نیاز برای هر شهر یا استانی بر اساس جمعیت آنها تعیین می شود. در حال حاضر برای هر ۲۰هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت در ایران ۱ پزشک عمومی وجود دارد که طبق گفتۀ مسئولین این تعداد بسیار کم است. همچنین بر اساس گفته های مسئولین به ازای هر ۲۰۰۰ نفر یک پزشک متخصص وجود دارد.
در سراسر جهان به این موضوع و رعایت استانداردهای مربوط به آن، به شدت توجه می شود چون موضوع و بحث بسیار مهم سلامت از محوری ترین و اساسی ترین موضوعاتی ست که اگر به آن توجه فوری و دقیق و درستی نشود، متعاقباً ضرر و زیان های فراوانش با شدت چندین برابری به جامعه باز خواهد گشت.
از آنجایی که استان البرز و شهر کرج به سرعت در حال افزایش جمعیت و متأسفانه مهاجر پذیری بسیار شدیدی از سایر نقاط کشور است دقیقاً نمی توان گفت چه تعداد پزشک بینی در کرج مورد نیاز است اما آن چیزی که کاملاً مشخص است در برخی شهرهای اطراف کرج به شدت نیاز به این پزشک عمومی و این تخصص احساس می شود.

جراح و متخصص گوش ، حلق ، بینی