چشم بعد عمل بینی

اسفند ۲۸, ۱۳۹۷
چشم بعد عمل بینی دکتر عباس نوروزی

چشم بعد عمل بینی

بعضی افراد بر این باورند که تغییراتی روی بینایی و حالت چشم بعد عمل بینی ایجاد خواهد شد. از این بین بعضی معتقدند عمل بینی روی بینایی و درمان چشم‌های ضعیف اثرات مثبتی دارد. اما برخی هم بر این باورند که انجام جراحی بینی برای چشم مضر می باشد.

چشم بعد عمل بینی دکتر عباس نوروزی

تأثیر عمل بینی روی بینایی و چشم افراد

در خصوص تغییرات چشم بعد عمل بینی می توان گفت اغلب بعد از عمل بینی، چشم‌ها دچار تورم و کبودی می شوند. این عوارض در صورتی روی می دهند که مایعاتی مانند خون در فضای اطراف چشم تجمع یابند. تورم و دردناک شدن از شایع ترین علائم کبودی چشم می باشد.

در واقع سیاهی و کبودی اطراف چشم‌ها طبیعی بوده چرا که به علت نشت خون از مویرگ‌ها به بافت زیرین پوست این عارضه روی خواهد داد. ضمن اینکه می‌‌توان گفت که کبودی‌ اطراف چشم بعد عمل بینی ربطی به ضربه ندارد، بلکه در مواقعی امکان دارد علائمی از عفونت باشد. در این وضعیت می‌توان با مراقبت‌های بعد از عمل و روش های درمانی که به وسیله پزشک جراح تجویز می‌شود این عوارض را رفع نمود.

از جمله این مراقبت ها برای رفع و کاهش درد و تورم عبارتند از استفاده از کمپرس سرد بلافاصله پس از عمل، استراحت کردن و مصرف داروهایی که پزشک تجویز می نماید. از نظر پزشکان متخصص، برداشتن قوز بینی یا هر نوع جراحی بینی روی میزان دید چشم‌ها اثری نخواهد گذاشت.

اما در مواقعی که روی قسمت قوز بینی اصلاحات بسیاری انجام شود یا اگر جراح استخوان بینی را بیش از اندازه مجاز جدا کند، به گونه ای که بینی قوس زیادی پیدا کند، در این وضعیت می توان گفت که حالت چشم‌ها دچار تغییراتی خواهد شد. ولی در کل می توان گفت که چشم بعد عمل بینی از نظر میزان دید و … هیچ تغییری نخواهد کرد.

در صورتی که میزان تغییرات حاصل شده روی چشم بعد عمل بینی خیلی زیاد نباشد و عمل موفقیت آمیز و تغییرات در حد معمول باشد این جراحی روی حالت چشم‌ها اثری نخواهد گذاشت. لازم به ذکر است که عمل جراحی بینی برای افرادی که از لنز استفاده می‌کنند یا لیزیک کرده اند مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

بهتر است اشخاصی که کاندیدای عمل زیبایی بینی می باشند از حواشی و تجربه های نادرست دیگران برحذر باشند. ضمناً توصیه می شود نزد یک پزشک جراح باتجربه و ماهر بروند و از تجارب اشخاصی که به طور صحیح و اصولی عمل زیبایی بینی انجام داده اند استفاده نمایند.

جراح و متخصص گوش ، حلق ، بینی